GUSTOWNY GABINET W TWOIM DOMU

Istnieje w domu całkiem sporo czynników, które mogą zacząć rozpraszać jego mieszkańca – szczególnie, jeżeli ktoś w domu spędza sporo czasu, w tym tam również pracuje. Takie rozproszenie może negatywnie wpływać na nasze skupienie, obniżając produktywność. Jeżeli więc możemy sobie pozwolić na przeznaczenie jednego pomieszczenia tylko dla nas i naszej pracy, powinniśmy to zrobić. To właśnie domowe biuro powinno być kluczowym rozwiązaniem naszych problemów ze skupieniem, ponieważ stały kontakt z innymi mieszkańcami, w tym dziećmi, także odgłosy radia czy telewizora, a nawet… zapachy dobiegające z kuchni skutecznie odciągną naszą uwagę od pracy. Czas z tym skończyć.
Istnieją cztery elementy, które powinniśmy wziąć pod uwagę, urządzając gustowny gabinet.

RAZ: ŚWIATŁO


Przede wszystkim do głównego stanowiska pracy powinno docierać światło. To właśnie ono wpływa na pracę naszego układu nerwowego, jak i również na stan naszych oczu i umiejętności percepcyjnych. Ważne, by zdrowy wzrok zachować jak najdłużej, dlatego oświetlenie w gabinecie nie może być zbyt inwazyjne, ale nie powinno również opierać się tylko i wyłącznie na świetle dziennym. Oczywiście, za dnia najlepiej korzystać ze światła naturalnego, jednak i je często należy wesprzeć tym dodatkowym – elektrycznym. Takie światło powinno mieć barwę jak najbardziej zbliżoną do niebieskiej, jasnej– to właśnie wtedy będzie najbardziej stymulować nas w pracy i pomagać w koncentrowaniu się na niej. Im bardziej ciepłe, żółte światło, tym bardziej człowiek odczuwa potrzebę odpoczynku, ponieważ ciepłe światło wspiera atmosferę nastroju i relaksu.
Jednak nie tylko samo światło jest ważne. Warto dopasować do całokształtu aranżacji wnętrza sam wygląd lampy. Ekskluzywny żyrandol kryształowy może kojarzyć nam się z wynagrodzeniem, które uzyskamy za wykonaną pracę, dlatego warto w gabinetach postawić na odrobinę gustownego, nieprzesadzonego luksusu.

DWA: WYGODA


Skoro planujemy w gabinecie spędzać codziennie sporą ilość czasu, musimy zadbać nie tylko o komfort dla naszych oczu, ale również pleców. Prawidłowa postawa siedząca, kiedy mowa o pracy biurowej, jest bardzo ważna, a odpowiadają za nią właściwie dobrane krzesła do biura. Najlepsze w doborze są te, które mają możliwość regulacji wysokości i dodatkowy mechanizm stwarzający możliwość regulacji siły nacisku oparcia na plecy. Niektóre firmy oferują również doczepiane do krzeseł dodatkowe poduszki na kark i lędźwie. Warto także zainwestować w fotel o miękkich i regulowanych podłokietnikach.
Jeżeli nie poświęcimy dłuższej chwili na podjęcie właściwego wyboru, po dłuższym czasie możemy odczuć dolegliwości takie: jak spięty kark, bóle krzyża, napięte i piekące mięśnie pleców, aż w końcu wada postawy. W tym przypadku nie ma mowy o oszczędzaniu, ponieważ zaoszczędzony grosz będzie w przyszłości wydany na rehabilitacje lub leki.
A wiadomo przecież, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

TRZY: PRZESTRZEŃ


Aby dobrze pracowało nam się w naszym nowym gabinecie, musimy należycie zorganizować przestrzeń wokół siebie. Zadbać o porządek. Bałagan na biurku czy wokół niego, na półkach, regałach i komodach będzie nas rozpraszał, a i trudniej będzie nam się odnaleźć w na pewno rosnącym stosie papierów, zeszytów, teczek, segregatorów. Aby je schować i skatalogować, warto zadbać o szafy z odpowiednio szerokimi półkami z materiałów trwałych, by posłużyły nam przez długie lata. W ofercie wielu film meblowych znajdziesz szafy dopasowane do pomieszczenia kształtem – narożne, wolnostojące lub z dodatkowymi półkami, komodami czy regałami. Większość film dostarcza szafy zmontowane w całości, więc nie ma problemu z ich złożeniem, a jeżeli takowy występuje – pracownicy sklepu na pewno pomogą w montażu.
Ważne, aby taka szafa była dopasowana nie tylko pod względem pojemności, ale również do aranżacji całego wnętrza – to od skrzętnie zaplanowanej całości zależy, czy wybór padnie na  szafy vintage, czy meble w stylu nowoczesnym.

CZTERY: DROBIAZGI


Kiedy najważniejsze elementy biura zostały już wybrane, warto zadbać tym razem o detale cieszące oko oraz sprawiające, że nawet w miejscu pracy poczujesz się swojsko i klimatycznie. Ekskluzywne firany francuskie z ozdobnymi karniszami, dodatkowe lampy stojące, elementy takie jak cicho tykający zegar, który nie rozprasza, lub zdobiony wazon to dodatki, które zadbają o twój komfort psychiczny. Przydać się mogą również wszelkiego rodzaju ramy ze zdjęciami i obrazami; często dekoratorzy wnętrz stawiają na odcienie zieleni, które, gdy odwraca się wzrok od monitora, mają go uspokajać i relaksować. Nie poleca się barw czerwieni, ponieważ jest dość „ostra” i może powodować psychiczny dyskomfort, a nawet wzbudzać złość obowiązkami pełnionymi w naszym przyszłym gabinecie. Pamiętaj, że pracownik zadowolony i zmotywowany do działania to taki, który posiada  dla siebie nieco komfortowej przestrzeni, w której poczuje się zwyczajnie... dobrze. Chociażby kolorowe akcesoria pomogą ci znaleźć radość w pracy i na pewno wydobędą z ciebie nutę kreatywności, przydatną bez względu na rodzaj wykonywanego zawodu.