Dom na sprzedaż sam się nie... sprzeda!

Dom na sprzedaż sam się nie... sprzeda!

Być może zastanawiasz się, jak możesz sprzedawać coś w XXI w i czy jesteś w stanie działać szybko i skutecznie. Kwestia jak zwykle leży po stronie Twojej kreatywności. Dziś niewiele zyskasz bez reklamy wpadającej w oko. Jak sprawa ma się w przypadku domu?

Social media przede wszystkim

Wiele jest sposobów na sprzedaż domu. Możemy skorzystać z pomocy specjalistów i pośredników (skup domów za gotówkę itp.), albo możemy próbować na własną rękę. Nie ma sensu od razu płacić fachowcom, jeżeli jeszcze nie spróbowaliśmy wziąć sprawy we własne ręce. Tym bardziej że na pewno mamy dostęp do internetu, a tam pełno jest ofert kupna/sprzedaży. Facebook i grupy „kupię/sprzedam Miejscowość X” to absolutnie najlepszy kanał sprzedażowy, jaki obecnie dostępny jest dla nas, śmiertelników. Jednak o ile w przypadku produktów „sklepowych”, metoda jest dość skuteczna, o tyle czy rozwiąże to nasz problem ze sprzedażą domu?

I tak, i nie – zależy do jakiej grupy uderzymy. Do tego nie zapominajmy o szczegółowych opisach podkreślających walory, które mogłyby zachęcić odwiedzających nas uczestników ruchu sieciowego. Jeżeli mamy na sprzedaż dom bogaty w rozwiązania nowoczesne takie jak panele fotowoltaiczne i inteligentny system oświetlenia, reklamujmy go jako nowoczesny eko-dom lub budownictwo ekologiczne. Jeżeli dom jest stary i z duszą, reklamujmy go na grupach ludzi, którzy kochają właśnie takie budownictwo. Dzięki temu szybciej dotrzemy do ludzi, których możemy realnie zainteresować.

Reklama dźwignią handlu

Wyjdźmy także naprzeciw tym, którzy nie wiedzą, że mamy nasz dom na sprzedaż, ale mijają go dość często, chociażby przejeżdżając drogą dojazdową. Zadbajmy o informacje wypuszczoną nie tylko w sieć, ale także dotrzyjmy do źródeł lokalnych. Z pomocą może nam przyjść drukarnia (Wrocław, Katowice, Opole i każda inna w większych i mniejszych miejscowościach Polski), która może przygotować nam billboard lub plakat. Niewielka kartka z naszymi danymi na szybie okna czy drzwi nie załatwi sprawy, jak często załatwia ją w przypadku sprzedaży samochodu pozostawionego na parkingu. Dom to nie samochód i jego reklama musi być wyraźna, czytelna i widoczna z daleka.

Możesz również skorzystać z serwisów online zajmujących się ogłaszaniem domów na sprzedaż. Najczęściej ogłoszenia są płatne (np. 50 zł/miesiąc), ale za konto premium możesz dostać dostęp do dodatkowych opcji (dłuższych opisów, częstszego wyświetlania na stronie). Poznaj konkurencyjne oferty tych serwisów i dobierz najlepszy dla siebie. Powodzenia!